Dr. rer. nat. Sandra Laurentino

ORCID

• Research Focus

• Über mich

Ich bin Biochemikerin und habe in Biomedizin promoviert. Seit meinem Studium liegen meine Forschungsschwerpunkte in der Spermatogenese und der männlichen Keimbahn. Die transkriptionelle Regulierung im Hoden, vor allem die epigenetische und hormonelle Kontrolle der Genexpression, faszinieren mich. Meine Arbeit befasst sich mit den molekularen Veränderungen, die in der männlichen Keimbahn während der Entwicklung, des Alterns, aber auch bei Unfruchtbarkeit und Anomalien der Sex-Chromosomen vorliegen. Um meine Forschungsfragen zu beantworten benutze ich ein breites Spektrum an hochauflösenden Methoden, unter anderem next-generation- und Einzelzell-Sequenzierung, als auch bioinformatische Analysen. Neben der Arbeit entspanne ich gerne bei Origami und beim Lesen.

• Wissenschaftlicher Werdegang

Since 2/2012 Researcher at the Center of Reproductive Medicine and Andrology (CeRA), Münster, Germany
    11/2011 Doctorate in Biomedicine by the Faculty of Health Sciences, University of Beira Interior, Portugal. Thesis: “Sexual Steroid Regulation of Spermatogenesis: New Actors Enter the Stage”
    2007-2011 PhD Student at the Health Sciences Research Center, University of Beira Interior, supported by a PhD stipend from the Fundação para a Ciência e a Tecnologia, the Portuguese public funding agency for the support of science, technology and innovation.
    2001-2006 Licenciatura degree in Biochemistry (pre-Bologna process) at the University of Beira Interior. Final thesis: “Study of the Expression of Androgen Receptor, Estrogen Receptors α and β and α-Inhibin and Localization of Androgen Receptor in Testicular Tissue of Infertile Men”
  • Current grants

“Impact of ageing on the human male germline”
    DFG full project (LA 4064/4-1)

P6: Molecular mechanisms of spermatogenic failure at transcriptional and epigenetic level”
    DFG Clinical Research Unit 326 full project (LA4064/3-2), with Nina Neuhaus.

“Mapping primate male germ cell development using single-cell transcriptomics”
    Innovative Medical Research of the University of Muenster Medical School full project (LA112010), with Nina Neuhaus.